קידום אתר וורדפרס

קידום אתר וורדפרס

תוכן העניינים

כאשר אתם רוצים לקדם אתר במיוחד עם מדובר על קידום אתר וורדפרס , ישנם מספר דברים שכדאי לבצע בכדי להתחיל בצורה הכי טובה שאפשר את תהליך קידום האתר. משלב כתיבת התוכן עד שלב העלאה של התוכן לדף באתר האינטרנט כדאי לשים לב שמעלים בצורה המיטבית ביותר בכדי לעזור לגוגל לדרג את הדף שלכם.

קידום אתר וורדפרס – שלב כתיבת התוכן

כאשר אנו כותבים תוכן לאתר ומעוניינים בקידום אתר וורדפרס אורגני, יש חשיבות גדולה, חוץ מהנושא שעליו אנו כותבים במאמר לבחור כמה מילות מפתח רלוונטיות שבהן נשתמש תוך כדי הכתיבה. הרעיון הכללי הוא שמילת המפתח בעלת רוב החיפושים תהיה מילת המפתח המרכזית של המאמר, וחוץ ממנה יהיו כמה מילות מפתח משלימות, 

לדוגמא: אם אנחנו כותבים מאמר על גן החיות התנכי, אנו יכולי להשתמש במילה "גן החיות התנכי" כמילה ראשית, ולהוסיף כמה נוספות כמו: "איך קוראים לג'ירפה בגן החיות התנכי" או "כמות השימפנזים בגן החיות התנכי" או "איך מגיעים לגן החיות התנכי" וכו….

חשוב גם להשתמש במילות מפתח מדפים אחרים בכדי שנוכל לקשר אל אותם העמודים מתוך התוכן שלנו.

נקודות חשובות בכתיבה והעלאת תכנים לאתר וורדפרס:

  • H1 – לא יותר מאחד בעמוד – חשוב שיכלול את מילת המפתח הראשית
  • H2 – רק לכותרות ראשיות בתוך המאמר – עדיף שחלק מהם יכללו את מילת המפתח הראשית או מילות מפתח נרדפות.
  • H3 – משתמשים רק עם יש תת כותרות ל H2. אם יש למשל חלוקה ל- 3 נושאים תחת H2 אז אנחנו נשתמש ב H3. אם יש פחות, לא צריך.
  • H4 – אותו העקרון של H3, אם אין נושאים שרוצים לחלק תחת ה H3, לא נשתמש ב H4.
  • P – כל שאר הטקסט
  • אם רוצים להדגיש משהו – זה עם Bold
  • חשוב להעלות תמונה עם תיאור ALT שכולל את מילת המפתח.
  • חשוב להוסיף מראש במאמר את מילות המפתח של העמודים שליהם נרצה לקשר, זה יותר קל כשמתכננים מראש.

יואסט

התוסף יואסט נועד לתת לנו את האפשרות לעשות אופטימזית אונסייט לדף או הפוסט שאנו כותבים. כמו כן הוא נותן לנו הנחיות לשיפורים שיעזרו ב SEO בדף וגם עזרה לשפר את רמת הקריאות של הדף.

דברים חשובים שיש לשים אליהם לב בזמן האופטימיזציה:

Focus keyphrase – פה אנו נכתוב את מילת המפתח הראשית שלנו, אחרי שנרשום את המילה, התוסף ידע לתת לנו המלצות איך לשפר את ה SEO של הדף.

מילים נרדפות – פה אנו נרשום מילים נרדפות למילה הראשית.

כותרת SEO – זוהי כותרת העמוד כפי שהיא תופיע בחיפוש של גוגל. חשוב שמילת המפתח תהיה בכותרת ועדיף בהתחלה. אורך מומלץ של כותרת הוא בין 50-60 תווים. לשים לב שנשארים בגבול הירוק. שלא יהיו פחות מדי מלים ולא יותר מדי. 

 

אני אוהב להשתמש בנוסחא הבאה:

"מילת מפתח" "קריאה לפעולה" "מיתוג האתר"

 

מבנה טוב לכותרת יכול להיו משהו כמו:

בוט לאינסטגרם – צריך יותר עוקבים באינסטגרם? כנס וגלה איך! – החשדניסטים

Meta description – תאור קצר שמופיע בחיפוש בגוגל. האורך המומלץ של התיאור הוא עד 156 תווים (לשים לב שנשארים בירוק). 

יש לדאוג שמילת המפתח של הדף תופיע גם בתיאור המטה. התיאור הוא חלק ממה שגורם למחפש להתעניין במה שיש לדף להציע, אז כדאי לנסח בצורה ברורה על מה הדף מדבר, שלא יהיה ספאמי מדי ושיהיה משכנע למה כדאי לגולש להכנס לדף.

לדוגמא:

אם אתה מחפש יותר עוקבים לחשבון האינסטגרם, בוט לאינסטגרם יכול להיות הפתרון המושלם בשבילך. במדריך זה תוכל ללמוד למה גם אתה צריך להשתמש באוטומציה באינסטגרם.

Analysis results – זהו האזור שבו היואסט נותן לנו המלצות לאופטימיזציה של הדף, עדיף בסופו של דבר שהכל יהיה ירוק אם אפשר, זה לא מסובך יותר מדי. רק לעקוב אחרי ההוראות שרשומות.

למשל בדף הזה היואסט אומר לנו את הדברים הבאים:

קידום אתרי וורדפרס

  • מילת המפתח או המילה הנרדפת לא נמצאים בפיסקה הראשונה של האתר.
  • אורך הדסקריפשן ארוך מדי והוא יכול להעלם בתוצאות החיפוש.
  • כדאי להוסיף את מילת המפתח והמילים הנרדפות בתת כותרות – בד"כ H2.
  • אין שום תמונה בעמוד שיש לה תיאור ALT עם מילת המפתח.
  • אין את מילת המפתח ב URL – זה פחות רלוונטי לנו בגלל העובדה שאנחנו כותבים בעברית אבל משתמשים ב URL באנגלית.

היררכיית אתר וקישורים פנימיים 

כאשר עושים קידום אתר וורדפרס, חשוב מאוד לבנות היררכיה נכונה ברמת התוכן ולדאוג לקישורים בתוך התוכן שיאפשרו למבקר  בדף לעבוד לתכנים חופפים או דומים באתר שרלוונטיים למה שהוא קורא בדף שבו הוא נמצא. אנו רוצים לשמור שהלקוח ישאר יותר זמן אצלנו באתר.

כאשר אנחנו רוצים לבנות היררכיה נכונה של אתר אנו בגדול חושבים על מבנה פירמידה שבו הדפים החשובים שלנו יהיו אלו שלהם יש הרבה חיפושים, אלו יהיו בדרך כלל עמודי השירותים שלנו או העמודים שאליהם נרצה להביא את מירב התנועה בטווח הרחוק. 

בגלל העובדה שיש כל כך הרבה מתחרים שמתחרים על המילים האלה בגוגל אנחנו צריכים להשתמש בשיטה שנקראת שיטת הזנב הארוך, נה ששיטה זאת אומרת זה שאנחנו נחפש מילים שלהם יש פחות תחרות ומצד שני יש להם גם פחות חיפושים, כאשר עושים קידום אתרים, הרעיון זה להצליח לדרג את מאמרי הזנב הארוך בעמודים הראשונים ומהם לקשר לעמודים הגבוהים יותר בהיררכיה של האתר ולקשר למאמרים הקשורים אליהם.

כל הרעיון ההיררכי מתבסס על חווית המשתמש, אנחנו רוצים לשמור את המשתמש כמה שיותר זמן באתר, כאשר משתמש נמצא באתר יותר זמן זה נותן אינדיקציה לגוגל על זה שיש תוכן רלוונטי באתר ולכן הוא נותן לו יותר כח ומקדם אותו במיקומים.

יש טוענים שהיררכית אתר צריכה להיות גם ברמת ה- URL, אבל מנסיון שלי ובדיקה של מתחרים במקומות הראשונים בגוגל, זה פחות חשוב ומה שיותר חשוב זה הפניית קישורים פנימיים בצורה נכונה וחכמה. 

כאשר אנו רוצים לחזק עמוד, אנו ניתן לו יותר קישורים פנימיים מיותר עמודים 

לדוגמא:

שיווק באינטרנט – זו מילת מפתח מאוד קשה מבחינת תחרות, יש לה מלא אתרים שמתחרים עליה. אנחנו בד"כ נשתמש במילה כזאת ברמה העליונה של ההיררכיה.

בדיקת תחרותיות של מילת מפתח ניתן לבדוק בשיטה הבאה:

לרשום בחיפוש של גוגל: 

Allintitle:"מילת מפתח"

במקרה שלנו אנו יכולים לראות ש- "שיווק באינטרנט" נמצאת 35,000 פעם בטייטלים של אתרים שונים, מה שזה אומר לנו זה שהתחרות גבוהה מאוד.

אנו נשים אותה כעמוד ראשי שאליו אנו רוצים לכוון את התנועה שלנו ומתחת לעמוד זה בהיררכיה, אנו נשים מאמרים של זנב ארוך הקשורים אליו.

למשל "מדריך שיווק באינטרנט"

מהעמוד "מדריך שיווק באינטרנט" אנו נוציא קישור מתוך הטקסט אל העמוד הראשי שהוא "שיווק באינטרנט" וכמו כן אנו נוציא קישורים נוספים לעמודים שנמצאים באותה רמה היררכית של "מדריך שיווק באינטרנט" למשל: "סדנת שיווק באינטרנט" 

חשוב להבין שהקישורים צריכים להיות מתוך הטקסט. 

אנו רוצים לתת למשתמש אפשרות לעבור בין העמודים של אותו הנושא בקלות תוך כדי הגלישה בעמוד ובסופו של דבר להביא אותו לעמוד הכסף שלנו בכדי שהגולש יבצע פעולה כלשהי שאנחנו רוצים שיעשה בכדי להפוך אותו לליד ולבסוף ללקוח.