שיווק באינטרנט

קיימות היום ברשת דרכים רבות לשיווק העסק הפרטי.

באמצעות האינטרנט, גם אדם עצמאי או עסק קטן יכולים להגיע לקהל יעד רחב מאוד, ולהגיע לכמות לקוחות גדולה.

במאמר זה מפורטים הדרכים לשיווק ברשת. חלקן מציגות ביצועים מיידיים, חלקן מציעות ביצועים לטווח ארוך.

אנו ממליצים לבנות תוכנית שיווק שתכיל שילוב את מספר דרכים, ובכך לנצל את מירב הפוטנציאל הגלום בשיווק ברשת האינטרנט.

מהו קידום אתרים ?

קידום אתרים הוא תחום ההתפתחות של האתר במנועי החיפוש השונים. לפני שמנוע החיפוש גוגל עלה לאוויר הגולשים היו משתמשים במנועי חיפוש שונים למטרות חיפוש שונות.

מנועי החיפוש השונים גם לא כללו חיפוש בשפה אחרת חוץ מאנגלית והאתרים שבמנועי החיפוש הופיעו בסדר כמות הכסף ששולם למנוע החיפוש.

גוגל הוקמה בגלל חוסר המידע במנועי החיפוש וכאשר גוגל עלתה עם שיטת החיפוש הממוקד והקריטריונים השונים היא תפסה תאוצה והפכה להיות מנוע החיפוש הטוב בעולם.

בישראל, אחוז המשתמשים במנוע החיפוש גוגל מתוך כלל הגולשים הוא 92%. זמן הגלישה בישראל גבוה ב-60% מהממוצע העולמי (מקום שני בעולם, אחרי קנדה).

לאור הנתונים המשמחים הללו, יש להסיק שקידום במנועי החיפוש בישראל, בכללם מנוע החיפוש גוגל – הוא דרך מצויינת ובטוחה לפנות לקהל לקוחות פוטנציאלי בקנה מידה עצום.

קמפיין אדוורדס ממומן מהו ?

קמפיין אדוורדס הינו קמפיין פרסום ממומן בגוגל אשר מיועד ל שיווק באינטרנט לבעלי עסקים המאפשר  להם להופיע בעמוד הראשון בביטויים רלוונטים לאתר.

קישורים ממומנים מתבצעים ע"י חיוב אשראי על כל ביקור באתרכם דרך המודעה בפרסמתם בגוגל.

העלות של הקמפיין נבחרת על ידי בעל האתר / הקמפיין, על פי כמות הכניסות. בעל האתר משלם על כל כניסה לאתר את סכום הכסף שהוא בוחר מראש לשלם.

כמות הכסף שיבחר בעל האתר תקבע גם את מיקום המודעה בקישורים הממומנים ואת שכיחות המודעה (כמות הפעמים שהפרסומות תופיע בכל יום).

מספר הכניסות של אתר בצד ימין גדול בהרבה מכמות הכניסות של קישור ממומן, אך באמצעות קמפיין אדוורדס ניתן להיות בטוחים שתקבלו כניסות של לקוחות פוטנציאלים בעלי אחוז המרה גבוה

(המרה = המרת גולש מהיותו "גולש אקראי" להיותו "לקוח פוטנציאלי")

מהם תוכניות שותפים ?

תוכנית שותפים היא מיני עסק שבו כל אחד יכול להצליח עם קצת רצון והרבה אמונה, תוכניות השותפים מוגדרות כ שיווק באינטרנט.

המטרה בתוכניות השותפים היא לפרסם מוצר שלא שלך, למכור אותו ולקבל עמלה על המוצר.

המטרה להפנות את קהל היעד הנכון למוצר ואם תבוצע מכירה של המוצר, אזי המשווק מקבל עמלה מסויימת מעלות המוצר.

(ככל שמחיר המוצר גדול יותר כך העמלה תהיה גבוהה יותר)

אתה כבעל עסק יכול להשתמש באותן תוכניות שותפים בכדי לשווק את העסק שלך. חברות שותפים יציעו לך קמפיין, שאותו יפרסמו כל האתרים השותפים לאותה חברה.

אתה (בעל העסק) תקבל לידים (= לקוחות פוטנצאליים שיפנו אליך באמצעות דפי נחיתה), ותשלם עבור כל "ליד" (= הפנייה / המרה).

עליך לזכור שככל שדף הנחיתה שלך מורכב יותר, ודורש פרטים מזהים רבים לאימות – כך המחיר עבור כל "ליד" יהיה גבוה יותר עבורך.

היתרון בתוכניות שיווק זו, הוא שאינך משלם לפי כל לחיצה, אלא על כל לקוח פוטנציאלי אמיתי שפונה אליך ומשאיר פרטים.

הסיכון יורד, אך המחיר (מן הסתם) עולה. במקרים רבים ובראייה רחבה ולטווח ארוך – הקמפיין מאוד משתלם.

שיטת השיווק CPC

CPC – תשלום לפי קליק. נכתב לעיתים גם PPC.

המושג בא לציין תשלום לפי לחיצה. חברה המציעה לכם קמפיין פרסום / שיווק באינטרנט לפי השיטה הזו, באה לציין כי גובה התשלום ייקבע ע"פ כמות הלחיצות על הפרסומת שלכם.

או במילים אחרות: כמות הגולשים שייכנסו לאתרם באופן ישיר מקמפיין השיווק שהם יוצרים עבורכם.

רוב הקמפיינים הפירסומיים בתוכניות השותפים לא נוהגים להשתמש בשיטה זו, והיא נהוגה בעיקר בקמפיינים מסוג "גוגל אדוורדס" וכיוצ"ב.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן