5 טקטיקות קידום אתרים שמהם כדאי להימנע בשנת 2020

5 טקטיקות קידום אתרים שמהם כדאי להימנע בשנת 2020

תוכן העניינים

טקטיקות קידום אתרים לעולם אינו מדע מדויק. ניסיון לרמות את דרכך לצמרת אף פעם לא מסתדר בטווח הארוך, במיוחד כשאתה מסתכן בעדכון אלגוריתם חדש של גוגל שיכול בין לילה לגרום לכך שהאתר שלך יעלם מגוגל או ירד במיקום בצורה דרסטית.

טקטיקות קידום אתרים שגויות

לכן, כאשר גוגל מענישה יותר ויותר מנהלי אתרים המשתמשים בטקטיקות ערמומיות כדי להגדיל את דירוג ה- SEO שלהם, ריכזנו עבורכם רשימה של חמש שיטות קידום אתרים אורגני שעליכם להימנע מהם כאשר אתם מנסים להשיג דירוגים טובים יותר.

 

טקטיקות קידום אתרים – טקטיקה שגויה מס' 1

רשתות בלוגים פרטיים (PBN)

לצד תוכן, קישורים נכנסים הם אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת המיקומים שלך בדפי הדירוג (SERP) של מנוע החיפוש האורגני של גוגל. אם אתר מקשר לאתר שלך, הקישור נחשב לעיתים קרובות כ'תמיכה' באתר שלך.

רשתות ה- PBN הן למעשה רשתות אתרים 'סמכותיים' הנמצאים בבעלות מנהל אתרים אחד ומשמשים לבניית קישורים מדומיינים שבבעלותם הפרטית.

PBN מורכב בדרך כלל מדומיינים שפג תוקפם עם קישורים נכנסים טובים. לכן, על ידי קישור חזרה ל'אתר הכסף" עם קישורים נכנסים איכותיים מכל אחד מהדומיינים הללו, מנהלי אתרים יכולים לקצר את דרכם לאותם המלצות חשובות כל כך, מבלי שיצטרכו לפנות לאתרי צד שלישי אחרים ולעבוד על הקמת מערכות יחסים אמיתית איתם.

עם זאת, שיטת האופטימיזציה הזו אינה גאונית כפי שהיא נראית. רשתות PBN יכולות להיות יקרות ויכול לקחת הרבה זמן לבנות אותם – בנוסף, גוגל נעשתה בקיאה בנוהג זה. אם גוגל יקבל ולו שמץ של תחושה שהשתמשת ב- PBN, האתרים שלך עלולים להיענש. הרבה מקדמי אתרים רבים שהשתמשו ב PBN בעבר, איבדו את הנראות האורגנית שלהם כמעט בן לילה.

במקום לדאוג ל- PBN, השקיעו את זמנכם בפנייה לאתרים אחרים לקבלת קישורים נכנסים איכותיים, ועבדו עם אתרים אלה כדי ליצור תוכן שאנשים באמת ירצו לקרוא ולקשר אליהם בחזרה. בדרך זו, לא רק שתפיקו תועלת מהכוח של הקישורים שאתם מקבלים, סביר יותר להניח שתפיקו תועלת מתעבורה מקורית לאתר שלכם.

 

טקטיקות קידום אתרים – טקטיקה שגויה מס' 2

קישורי ספאם אוטומטיים

טכניקה נוספת היא שימוש בכלי בנייה אוטומטיים של קישורים. שתיים מהפלטפורמות הגדולות ביותר המשמשות לכך הן GSA ו- Sape.

GSA הוא כלי תוכנה הבונה קישורים נכנסים ללא הרף. הוא מחפש באופן אוטומטי אתרים חדשים מתאימים ונרשם אצלם כדי ליצור קישורים נכנסים או להגיש תוכן. רוב הקישורים הללו הם לכל הפחות חסרי תועלת, ובמקרה הגרוע ביותר, נענשים במהירות על ידי גוגל.

Sape היא רשת קישורים רוסית היוצרת מספר קישורים שהוזרקו לאתרים פרוצים ובעיקר רוסים. שוב, שימוש בכלי זה עשוי לעזור לך להשיג עמדות 'טובות יותר' בטווח הקצר – אך זה לעולם לא יהווה חלק מאסטרטגיית קישורים בר קיימא.

המוסר של הסיפור הוא שרמאים לעולם לא מנצחים, והזוכים אף פעם לא מרמים – אז במקום למצוא דרך מהירה וקלה לתמרן את המערכת, השקיעו בעבודה בכדי להגיע למנהלי אתרים אחרים וליצור תוכן איכותי!

 

טקטיקות קידום אתרים – טקטיקה שגויה מס' 3

תוכן משוכפל

תוכן הוא המפתח לקידום אתרים וחשוב לא פחות מקישורים נכנסים איכותיים בכל הנוגע להשגת העמדות האורגניות הדרושות לך בכדי להצליח באינטרנט. עליכם ליצור ולשתף תוכן טרי, רלוונטי וסמכותי שאנשים ירצו לקרוא ולשתף.

באופן כללי, אם התוכן מופיע באינטרנט ביותר ממקום אחד ויותר מאתר אחד, הוא נתפס ככפול. מנוע חיפוש כמו גוגל יוסיף לאינדקס את התוכן רק פעם אחת, כלומר אם הדף שלכם לא יציג תוכן מקורי ורק תוכן משוכפל, לא תדורגו עליו.

לא מספיק לגנוב טקסט כלשהו מאתר אחר, ואז לשנות כמה מילים או משפטים ולנסות להעביר אותו כשלכם. לעתים קרובות כמה מקדמי אתרים יעשו זאת בניסיון לעקוף את המערכת. אם אתם באמת רוצים לשלוט בתוצאות החיפוש, אתם צרייכים לייצר עותק ייחודי לחלוטין לאתר שלכם שגם קל ומהנה לקריאה. זה המקום שבו ניתן להעיזר בשירותיו של קופירייטר מקצועי – הוא ישקיע את הזמן לכתוב משהו מקורי לאתר שלכם.

 

טקטיקות קידום אתרים – טקטיקה שגויה מס' 4

מילוי הדפים במילות מפתח (Keyword Stuffing)

זוהי טכניקה שאומצה על ידי מקדמי אתרים באופן נרחב  לפני בערך 10 שנים – אך בשנת 2020 היא עשויה להזיק לדירוג של האתר שלכם יותר מאשר להועיל.

בימים עברו, מנהלי אתרים היו בוחרים מבחר מילות מפתח שרצו למקד אליהם, ואז מיישמים אותם – באופן מאוד ליברלי! – למטא תגיות, תוכן וטקסט העוגן של קישורים של דף. במקרים מסוימים, הם אפילו היו יוצרים טקסט 'בלתי נראה' עבור הדף על ידי התאמת צבע הגופן לצבע הרקע ודוחפים גם את מונחי החיפוש בצורה מוסתרת.

אמנם זה לעיתים קרובות יביא לשיפור בדירוגי החיפוש, אך ללא ספק זה היה מייצר תוכן ספאמי וקשה לקריאה.

מיקום מילות מפתח עדיין חשוב מבחינת SEO.

 

טקטיקות קידום אתרים – טקטיקה שגויה מס' 5

קלואקינג

קלואקינג בדף מתייחס לגלישה באתר הכוללת בקשה לשרת האינטרנט להציג תוכן מסויים עבור המשתמש, ותוכן אחר עבור הספיידרים של מנועי החיפוש. לדוגמא, אתה כמנהל אתרים עשוי להחליט להציג הרבה תמונות או אלמנטים למשתמשים שלך במטרה להשאיר אותם באתר, אך להגיש דף של טקסט HTML מותאם לגוגל בכדי לעזור לה להבין מה יש בדף.

כמו ב- Stuffing של מילות מפתח, זה מציב כל מיני בעיות מנקודת מבט של שימוש. מה שאתה עושה הוא בעצם להטעות את הסורקים של גוגל, וכפי שאתה בוודאי יכול להבין, גוגל ממש לא אוהבים שעובדים עליהם!

אל תתפתו לנסות זאת. צרו תוכן שפונה לקוראים בעולם האמיתי ולרובוטים של החיפוש של גוגל, ואם קידום האתר ONPAGE שלכם איכותי, סביר להניח שתשיגו נראות רבה יותר בחיפוש האורגני.

 

לסיכום…

אין קיצורי דרך,  כשמדובר ב- SEO, זה יכול להיות מפתה לנסות להשיג כמה זכיות מהירות. אך ניסיון של שנים באופטימיזציה למנועי חיפוש לימד אותנו שגוגל תמיד תהיה מודעת לטכניקות קידום אתרים חלשות או סתמיות, ולעשות טעויות כאלה בקידום האתר שלכם פירושו דחיית התוצאה בחודשים ואפילו שנים.