קידום אורגני לעומת קידום ממומן: מה עדיף לעסק שלך?

תוכן העניינים

קידום אורגני וקידום ממומן הם מרכיבי הליבה של SEM (שיווק במנועי חיפוש) כיום. הם גם בין הכלים החשובים ביותר כשמדובר בקמפיינים לשיווק דיגיטלי. אמנם יש ביניהם גם דמיון וגם הבדלים עצומים, אך היישומים שלהם תמיד העמידו את המשווקים המקוונים לוויכוח בלתי נגמר  בקשר לאיזו דרך קידום עדיפה. לכן, מה עדיף לעסק שלך? בפוסט זה אנו מסבירים על שני דרכי קידום אלו בכדי לקבוע כיצד הם פועלים ולקבוע מהי האפשרות הטובה יותר עבורך.

מה זה בעצם Google Ads?

Google Ads היא פלטפורמת פרסום המנוהלת על ידי גוגל ומאפשרת למשווקים לפרסם את המודעות שלהם בתוצאות החיפוש של Google. כמפרסם, למשווק יש אפשרות לשלם בכל פעם שמבקר לוחץ על הפרסומות שלו המוצגות באתרים המשתתפים בתוכנית Google Ads או במודעות החיפוש של גוגל. תהליך זה זה מכונה  Pay-Per-Click . המודל של Google Ads עובד בערך כמו מכירה פומבית גדולה שבה מפרסמים מתחרים על שטח פרסום מוגבל.

דוח ההשפעה הכלכלית של גוגל מציין כי עסקים המשתמשים ב- Google Ads מרוויחים 2 דולר בממוצע עבור כל 1 דולר שהם משתמשים ב- Google Ads. נתון זה עשוי להיות הרבה יותר גבוה אם תעביר את ניהול מודעות Google שלך ​​למיקור חוץ לסוכנות PPC. מחקר אחר שנערך על ידי Search Engine Watch מצא כי 72% מהמשווקים המשתמשים ב- Google Ads מתכננים להגדיל את ההוצאות שלהם על PPC בגלל תוצאות חיוביות. המשמעות היא שהפוטנציאל של Google Ads הוא גבוה מאוד כאשר הוא מיושם כראוי. עם זאת, אם תעשו זאת לא נכון, אתם תזרקו כסף לפח.

היתרונות העיקריים בשימוש בקידום ממומן עם Google Ads

  • המודעות מופיעות בחלק העליון והתחתון של תוצאות החיפוש של גוגל. זה אומר שאתה לא צריך לדאוג לדירוג כמו בקידום אורגני.
  • Google Ads מקלה על חישוב החזר ה- ROI. למשווקים רבים יש אפילו אפשרות לתכנן תקציבי PPC בהתאמה.
  • Google Ads מאפשרת למשווקים לפרסם באתרי Google כמו גם באחרים המשתמשים ב- Google Adsense.
  • התוצאות מ- Google Ads מהירות יותר בהשוואה לתוצאות SEO.

חסרונות השימוש ב- Google Ads

  • התשלום מ- Google Ads משולם על סמך קליקים של המבקרים באתר שלך.
  • ברגע שאתה מפסיק להשתמש ב- Google Ads, התנועה צונחת במהירות.
  • הגדרת מסע פרסום של Google Ads שמייצר תוצאות היא מסובכת מאוד.
  • פילוח הקמפיין השיווקי שלך קשה מאוד בשימוש ב- Google Ads.

מה זה קידום אתרים?

SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) היא שיטה שיווקית שמתמקדת בעיקר בקבלת תוכן רלוונטי למנועי חיפוש. המטרה העיקרית של קידום אתרים היא לסייע לעסק שלך להשיג דירוג טוב יותר על תוצאות חיפוש טבעיות ואורגניות. כאשר אתה מיישם אופטימיזציה של SEO כראוי, זה עוזר להגדיל כמות קישורים ואת המעורבות של הלקוחות.

על פי Pole Position Marketing, חברות גדולות יותר עשויות ליישם אסטרטגיות SEO בהשוואה לקטנות. בשנים 2014 ו -2015, Pole Position Marketing מצא כי כ -30% מהעסקים עם 10 עובדים או פחות עשויים ליישם אסטרטגיית SEO. עם זאת, אחוז זה עולה ל 45% עבור עסקים עם יותר מ 11 עובדים.

יתרונות השימוש ב- SEO בעסק שלך

  • קידום אתרים מספק זרימה מתקדמת של תנועה חופשית וממוקדת ביותר. זה שונה מ- Google Ads המחייבת את המשתמשים לשלם עבור כל קליק או 1000 הופעות.
  • קידום אתרים מספק לעסק חשיפה גדולה יותר במיוחד לקהלים המחפשים פתרונות.
  • תנועת אופטימיזציה למנועי חיפוש מספקת הזדמנות גדולה יותר להמרה.
  • קידום אתרים מסייע למשתמשים לעודד צמיחה עסקית באמצעות פיתוח קהילת מותגים.
  • קידום אתרים ממשיך להניע תנועה גם לאחר עצירה של קידום ממומן.
  • זוהי הפלטפורמה הטובה ביותר בכדי להעלות את סמכות המותג שלך בענף שבו אתה עובד.

חסרונות בשימוש ב- SEO בעסק שלך

  • לוקח המון זמן להשיג תוצאות מקמפיין SEO.
  • אתה צריך לחכות זמן רב לפני שתממש את ההחזר על ההשקעה (Return on Investment).
  • אמנם נראה ש- Google Ads עולה יותר מכיוון שהתשלום מחושב על סמך קליקים או הופעות, אך קידום אתרים אורגני יקר באותה מידה, במיוחד בנישות תחרותיות.
  • לא ניתן להבטיח  דירוג בדפים הראשונים.
  • המשווק אינו שולט בקידום אתרים וגם מסתכן בהענשה על כך שלא פעל לפי כללי שינוי במנועי החיפוש.

ולסיכום…

כדי לקבוע אם להשתמש בקידום אורגני או קידום אתרים ממומן, עליך לבדוק היטב את המטרות והיעדים העסקיים של העסק שלך. אם יש לך רק תקציב קטן או שהעסק הוא חדש ובהקמה, שקול להתחיל בקידום אורגני ולהשתמש בקידום ממומן לאחר שתגיע לרמה מסוימת של צמיחה כדי להשתמש בשניהם. כאן, הסוד הוא לא להסתכל על הממומן והאורגני כעל אסטרטגיות שיווק מנוגדות. במקום זאת, אתה צריך להשתמש בשניהם בכדי ליהנות מהיתרונות שמגיעים מכל אחד מהם. אם פשוט תלך עם אפשרות אחת, רוב הסיכויים שתפספס תנועה רבה ויתרונות אחרים שמגיעים מהאחר. לאחר שהחלטת להשתמש בקידום אורגני, ממומן או שניהם יחד, הקפד להגדיר יעדים ולבדוק אותם באופן הדרגתי לאורך זמן.