טקסט עוגן – כמה הוא חשוב לקידום אתרים?

תוכן העניינים

 

כמה חשוב טקסט העוגן עבור SEO

טקסט עוגן מתייחס לחלק הגלוי והלחיץ של הטקסט בדף אינטרנט. במצבים רבים, טקסט העוגן מופיע בצבע שונה משאר הטקסט בדף.

עוגן מעוצב היטב הוא טקסט שמתקשר עם הקוראים למה הם צריכים לצפות לאחר שילחצו על הקישור.  אתה צריך להשקיע קצת זמן ומחשבה בכדי לדייק את טקסטי העוגן שלך. על ידי כך תגביר את הסיכויים שגוגל תבין במה עוסק דף האינטרנט שאליו אתה מקשר.

מנועי חיפוש כמו גוגל ממהרות לזהות את הטקסט של העוגנים ואת הדפים שמקושרים אליהם. האלגוריתמים שלהם חזקים מספיק בכדי להבין את הקשר והרלוונטיות של היעד הדמוגרפי. ככל שהקישורים רלוונטיים יותר, כך הסיכויים שלך לקבל לדירוג גבוה יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERP) טובים יותר.

למעשה, אם היית מעלה קישור לדף המשתמש בטקסט העוגן "צעצועים לכלבים", מנועי החיפוש יראו בכך סימן לכך שהדף המקושר אליו מתאים באופן מושלם לחיפושים ב של צעצועים לכלבים. זה די פשוט עם חושבים על זה קצת.

הגדל את המותג שלך

מנועי חיפוש אוהבים לבדוק דפים בעלי דימוי מותג חזק. על ידי שימוש במילות מפתח ממותגות תוכל לעזור בהגדלת פרופיל המותג שלך.

בנוסף לכך, ככל שאנשים יותר רואים את שם המותג שלך ברשות הרבים, כך גדל הסיכוי שהם יחפשו אותו. כשזה קורה שוב ושוב, המותג שלך הופך למילת המפתח החזקה ביותר שלך.

כאשר אתה משתמש בשם המותג שלך בטקסט העוגן, אתה יכול לבנות נרטיב לעסק שלך. אתה יכול להתאים את התוכן שלך איך שאתה רוצה שאנשים יראו אותך. על ידי לקיחת המושכות על אופן הסיפור של המותג שלך, תוכל לשלוט בתפיסות שיש לאנשים לגביך.

סוגי טקסט עוגן

ראוי לציין שלטקסט העוגן יש הרבה רלוונטיות גם לקישורים פנימיים וגם לחיצוניים. פלטפורמות חיצוניות יכולות לקשר לתוכן שלך במספר דרכים.

  • קישורים ממותגים: אלה משתמשים בשמות המותג כעוגן, למשל "SiteMaster"
  • כתובת URL רגילה: ניתן לפרסם את כתובת האתר ללא כל טקסט נלווה, למשל "https://www.sitemaster.co.il/". במצבים רבים זה בדרך כלל לא מועיל.
  • כותרת המאמר: סוג זה של טקסט עוגן נגזר בדרך כלל מכותרת המאמר, למשל "כמה חשוב טקסטים של עוגן לקידום אתרים"
  • מילות מפתח מדויקות: כאשר עושים שימוש בביטוי מפתח כטקסט העוגן
  • מילות מפתח תואמות חלקית: מורכב מגרסאות שונות של מילת המפתח
  • מילות מפתח קשורות: עושים שימוש בביטוי מפתח שקשור למילת המפתח העיקרית
  • קישורים כלליים: זה בסדר להשתמש בקישורים כלליים, פשוט נסה להתרחק מטקסטים קלישאתיים כמו "לחץ כאן", ו"קרא עוד ".

איך לעשות את זה

יצירת קישורי עוגן רלוונטים זה צעד חשוב ביותר בתהליך קידום אתר. מה שאתה יוצר צריך לספק ערך אמיתי למשתמשים.

כמו כן, הכרחי שהשיחה תישאר טבעית. אין צורך לאלץ את הצהרותיך כאשר אתה מנסה להתאים מילות מפתח תואמות מדויקות. דרך טובה לעשות זאת היא לדמיין  את ההצהרות שאתה כותב בקול רם אם זה לא נשמע טבעי, אז באמת אין צורך לכתוב את זה.

לבסוף, כדאי הימנע משימוש במילים ארוכות כטקסט עוגן. במקום זאת, נסה לשמור על הכל תמציתי.

ממה צריך להימנע

בשנים הראשונות, תוכל לעשות כרצונך בכל הנוגע לעיצוב טקסט עוגן רק כדי לתפוס את המקומות הראשונים ב- SERP. יש אנשים שאפילו הרחיקו לכת באמצעות אותם מילות מפתח מדויקות עבור כל הקישורים החוזרים בדף שלהם.

בעוד שאסטרטגיות כאלה נטו להגביר את דירוג האתרים אז, כל אלה השתנו ברגע שגוגל הורידה את עדכון הפינגווין הראשון שלהם בשנת 2012. מהלך זה שינה את סצנת בניית הקישורים לנצח.

נכון לעכשיו, פינגווין סורק באינטרנט בחיפוש אחר שיטות בנייה של קישורים באיכות נמוכה. באמצעות קישור עוגן, גוגל יכולה לדעת אילו אתרים משתמשים בקישורים נכנסים מלאכותיים רק כדי לדרג גבוה. אתרי האינטרנט שנמצאים מפרים בדרך כלל נענשים. במקום לדאוג שהאתר שלך יענש, עדיף להזמין יועץ קידום אתרים, הוא יכול לעזור לך עם פירוק מרכיבי ה- SEO והייעוץ הבסיסיים.

לאחר ששיתפנו זאת, להלן מספר שיטות עבודה בטיחותיות שתוכלו לעקוב אחריכם בפיתוח טקסט העוגן שלכם.

  • אל תשתמש בעוגן ספאמי כדי לקבל יותר תנועה באתר שלך
  • אל תשתמש במילות מפתח יותר מדי בטקסט העוגן
  • הימנע משימוש בטקסט שאינו קשור לתוכן
  • אל תנסה להתאים אישית יותר מדי את הקישורים כדי להיות ייחודיים. שמור על דברים פשוטים במקום, צבע גופן מנוגד ו / או קו תחתון מספיק. אחרת, אנשים עלולים לפספס את הקישורים שלך