קחו שליטה על התקציב שלכם

קחו שליטה על התקציב שלכם

תוכן העניינים

קיבלתי קמפיין ממומן בגוגל של לקוח שכבר עבר שני קמפיינרים והגיע אלי כאשר הוא לא מרוצה מכמה דברים בקמפיין שלו:
  • מחיר להמרה גבוה
  • מחיר לקליק גבוה
  • רצון להביא עוד המרות במחירים זולים יותר
כאשר קיבלתי את החשבון לידיים שלי והתחלתי לבחון אותו אני מגלה להפתעתי הרבה שכל הקמפיינים בחשבון המודעות רצים על בסיס CPA – מה שאומר שאנחנו נותנים לגוגל מחיר שאנו מוכנים לשלם עבור פעולה מסוימת שהגולש מבצע.
 
בקמפיין CPA גוגל מנסים להביא לנו את מספר ההמרות המסוים שהם מחליטים שאנו יכולים לקבל תמורת התקציב שלנו ומה שאנו מוכנים לשלם עבור המרה.
 
שלא תבינו לא נכון, CPA זה מנגנון מצוין לעבוד אתו, אבל קשה לי להבין אם ההחלטה להשתמש ב CPA בקמפיין קידום ממומן חדש נבעה מעצלות, חוסר ידע או אפילו הרצון להרוויח כמה שיותר על ניהול הקמפיין בכמה שפחות עבודה, אבל אני מאמין שזו לא הדרך להקים קמפיין חדש.
 
אני מאמין שכאשר מקימים קמפיין חדש ללקוח, צריך לעשות עבודת מחקר יסודית ומקיפה. ממש כמו שעושים בקידום אורגני.
 
הבדיקות הבסיסיות שצריך לעשות זה:
אחרי שעושים את כל המחקרים, מתחילים בהקמת הקמפיינים השונים בחשבון המודעות כאשר האסטרטגיה העיקרית היא CPC ידני (מחיר לקליק) ולא CPA (מחיר לפעולה). אנו משתמשים במחיר לקליק כי אנו רוצים שבשלבים הראשונים של הקמת והרצת הקמפיין תהיה לנו שליטה על כל אלמנט ואלמנט בקמפיין שלנו ובעיקר שליטה על מחירי הקליקים וזאת בשביל שהשליטה על המחירים תהיה בידיים שלנו ולא בידיים של גוגל.
 
אני רוצה להדגיש את הנקודה הזאת, המטרה היא שאנו נהיה אלו שנאמר לגוגל כמה אנחנו מוכנים לשלם עבור קליקים ולא להיפך!!!
 
מצב זה מאפשר לנו להחליט למשל שאם במילה מסוימת המחיר גבוה מדי בשביל להיות בראש העמוד הראשון, אני יכול על ידי משחק במחיר של מילות המפתח להחליט בכמה אחוזי צפייה (impression share) אני מעוניין לאומת המתחרים. אני בד"כ מעדיף להיות באזור ה 80-85% של Impression share אבל זה כמובן תלוי בקמפיין המסוים, התחרות והמחירים. זה יכול להשתנות בין קמפיין לקמפיין.
 
למשל, אם בביטוי מסוים המחיר גבוה מדי לקליק לדעתי, אני יכול למשל להחליט שאני מסתפק בפחות תנועה בעמוד ואז ע"י הורדת המחירים בצורה מדודה אוכל לכוון לכמות הצפיות הרצויה לי בביטוי זה.
 
ההבדל במחירי הקליקים יכול לנוע בין שקלים בודדים לקליק לעשרות שקלים הבדל בין להיות בראש העמוד ובמקומות שמתחת. הכי חשוב להבין זה שבסופו של דבר יש ללקוח תקציב שצריך לעמוד בו ואנחנו רוצים שהשליטה בתקציב תהיה בידיים שלנו.
 

האסטרטגיה שלי להורדת מחירים

גוגל המציאה מטריקה בשם Quality Score (ציון איכות). ציון האיכות הוא המדד של גוגל לגבי מידת הרלוונטיות של מילת מפתח בהתבסס על נתונים ממכירות פומביות של מודעות קודמות.
 
ברגע שלגוגל יש מספיק נתונים, למילות מפתח בחשבון המפרסם מוקצה מספר QS בין 1 ל -10, כאשר 10 היא התוצאה הגבוהה ביותר.
מספר זה מייצג את הרלוונטיות של מילת המפתח ביחס למכירות הפומביות הרבות בהן היא משתתפת.

מדוע ציון האיכות חשוב

ציון האיכות חשוב מאוד מכיוון שזהו אחד הגורמים שעוזרים להחליט:
  • אילו מודעות כשירות להיכנס למכירה הפומבית של מודעות
  • כיצד מדורגות המודעות הכשירות
  • איזה עלות בפועל לקליק צריך המפרסם לשלם

כיצד לשפר את ציון האיכות

תוכל לשפר את ציון האיכות על ידי שיפור הרלוונטיות של מילות המפתח, המודעות ודפי הנחיתה שלך.

לסיכום

כמה שנבנה את הקמפיינים, המודעות ודפי הנחיתה שלנו בצורה יותר רלוונטית למילות המפתח שאנחנו מקדמים, ככה גוגל מצידם ייתנו לנו ציון איכות גבוה יותר, מה שמתאפיין בד"כ בירידת מחירים לקליקים.
 
ובקשר לקמפיין המדובר, הצלחתי בשיטה זו לשלש את מספר הקליקים תוך כדי שאני מוריד את התקציב היומי שהלקוח משלם.
 
אם אתם צריכים קידום ממומן או אורגני בגוגל, מוזמנים לפנות בפרטי 😊
 
בהצלחה וסוף שבוע מעולה לכולם!