חברת בניית אתרים – איך לעבוד איתה נכון

חברת בניית אתרים

חברת בניית אתרים יכולה להפוך לעזר מצוין בעת ביצירת אתר משלכם, במיוחד בשל הידע הנרחב והתמחות של החברה בתחום בניית אתרים והניסיון שלה ביצירת אתרים מוצלחים.

אך גם הלקוח המזמין את האתר צריך לנהל אופן פעולה נכון כדי לקבל אתר שיהיה מחד גיסא האתר שאותו רצה לקבל ומאידך גיסא אתר מוצלח שיצליח למשוך אליו לקוחות.

כאשר הלקוח מצליח לפעול ולגשת לחברה באופן יעיל ונכון הוא חוסך לעצמו ולחברת בניית אתרים זמן וכסף יקרים ומשפר בהרבה את התוצאה. לכן כדאי לשים לב לנושאים הבאים בעת עבודה עם חברה לבניית אתרים

הגדרת משימה בעבודה עם חברת בניית אתרים

לפני הכול, אפילו לפני שבחרתם ב חברת בניית אתרים ואפילו לפני שחשבתם על חברות שכאלו כלל חשבתם על אתר. האתר שלכם נראה לכם מאוד מושך בדימיון שלכם, אבל כדי שתוכלו להעביר את הרעיון שלכם אתם צריכים לממש אותו על נייר לפני הכול.

כאשר אתם מתארים את האתר אותו אתם רוצים לקבל לא צריך להתרכז במראה שלו או במה שיהיה כלול בו.

הגדירו לשם מה קיים האתר, מה הוא עושה ומה הוא מנסה להשיג, ואם תעשו זאת נכון החברה לבניית אתרים תוכל להציע לכם איך להשיג את המטרות אותן אתם מבקשים להשיג.

אתר שמטרותיו מוגדרות נכון ניתן להגיד שזוהי מחצית העבודה שאותה אתם צריכים לבצע מצדכם, אתם הצד המזמין ורק אתם יכולים לקבוע אם האתר הסופי יהיה מתאים למה שרציתם בתחילת התהליך או לא – לכן הגדירו כבר בשלב הראשון מה אתם מחפשים באתר שאותו תיצור עבורכם החברה.

סדר עדיפויות

אחרי שיצרתם דף של מטרות עיקריות ותמונה כוללת של האתר אותו אתם רוצים לקבל נסו לדרג את המשימות לפני שתשוחחו עם חברת בניית אתרים, כדי שתדעו היכן צריך לעמוד על דעתכם והיכן צריך לסמוך על מיומניות החברה שתבנה את האתר שלכם.

במהלך האפיון של האתר שלכם תתבקשו להסביר לחברה לבניית אתרים במה אתם מעדיפים להתמקד, מה צריך להיות גודל הפרויקט הסופי בערך וכו…

בשלב זה חשוב מאוד לדעת מה ניתן להקריב, האם אתם מעדיפים אתר עם עיצוב בולט ותוכן גרפי נרחב או אתר עם כמות גדולה של תוכן כתוב? אתר עם הרבה דפים קטנים או אתר עם מספר דפים מרכזיים וכו'.

לסמוך על הניסיון

כאשר אתם משוחחים עם חברה לבניית אתרים זכרו תמיד שכמו בעבודה עם כל מומחה, אתם מדברים עם צד שלו הרבה יותר ניסיון וידע מאשר לכם בתחום המדויק בו אתם מבקשים שירות.

לכן אל תתפלאו כאשר החברה תתחיל לשנות את ההצעות הראשוניות שלכם ולהציע לכם חלופות או להסביר מדוע הרעיונות שלכם לא שמישים או לא יעילים.

נסו להאמין ולסמוך על חברת בניית אתרים הבונה את האתר שלכם, התמקדו בנושאים שאתם יכולים לומר את דבריכם: תוכן מילולי של האתר, תמונות אותם כדאי להוסיף, מטרות עיקריות שהיצבתם לאתר ועוד.

בנושאים הקשורים למפרט טכני של האתר נסו להקשיב לעצות האנשים העובדים על האתר שלכם במיוחד אם אין הנושא המדובר אינו מוכר לכם כל-כך.

אולם עדיין כל הנ"ל לא אומר שאתם צריכים ללכת בדיוק לפי מה ש חברת בניית אתרים אומרת לכם, תמיד יש לכם הזכות לדרוש את הזכויות שלכם ולקבל את האתר שאתם רוצים לקבל, ותמיד ניצבת בפניכם האפשרות להגיד אם התוצאה תואמת את מה שרציתם או לא מספקת בעיניכם.

נסו לאזן בין הרצונות האישיים שלכם והידע של החברה באופן הפעולה של גולשים באינטרנט למען יצירת אתר מספק, בולט ומושך ללקוחות באותו הזמן.

מעקב לפי שלבים

בניית אתר יכולה להיות תהליך ממושך למדי, במיוחד אם הדרישות גבוהות והכלים הדרושים הם ברמה גבוהה.

לכן, כדי להיות בטוחים שהאתר אותו יוצרת חברת בניית אתרים יתאים לדרישות שלכם בקשו ממנה לקבל דוגמאות של שלבי הביניים של האתר שלכם.

כמה שיותר שלבי ביניים תוכלו לראות כך תוכלו להגיב יותר על תהליך יצירת האתר. אפילו אם התוצאה הסופית תהיה שונה תוכחו לסנן מיד את היסודות אותם אתם רוצים למצוא וא מעדיפים שלא להשתמש באתר שלכם.

באופן זה תוכלו לחסוך תסכול רב ליוצרי האתר באם תופיעו אך ורק בסוף התהליך ותביעו חוסר סיפוק מהאתר המוגמר.

ובכל זאת נסו שלא להכביד על יוצרי האתר במעקב שלכם, ואפשרו להם חופש פעולה יחסי ובקרו רק כל כמה זמן, כדי לאפשר ליוצרי האתר לעבוד על האתר בהתאם למשוב האחרון שלכם.

תחזוקה

כאשר אתם פונים לחברת אתרים זכרו שאתם לא קונים אתר אלא מחליטים להשקיע באתר.

השוק הוירטואלי אינו רק טרנד חולף, והעולם הוירטואלי המתפתח דורש שהיסודות שלו ישתנו ויתפתחו באופן שוטף – ולכן גם האתר שלכם יצטרך להתאים עצמו ליום הנוכחי, או לפחות לחודש.

שוחחו מבעוד מועד עם החברה לבניית אתרים לגבי איזה תחזוקה בדיוק יצטרך האתר אחרי שתסתיים בנייתו, כל כמה זמן הוא יזדקק לה וכו'.

אתרים זקוקים גם לבדיקות תכופות כדי לבדוק את התקינות שלהם ואת ההתאמה שלהם לתוכנות חדשות או עוד כל צורך שיכול לצוץ.

לכן זכרו שהיחסים שלכם עם חברת בניית אתרים הם לרוב יחסים הצפויים להימשך הרבה מעבר לתאריך הגשת האתר הגמור.

אל תתפלאו כאשר החברה מתחילה לדרוש שירות גם אחרי בניית האתר והיו מוכנים לכך, כך תחסכו טרחה ותסכול לכם ולחברת בניית האתרים איתה אתם עובדים.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן