שיווק דיגיטלי – יצירת אגף שיווק בעצמכם

שיווק דיגיטלי – יצירת אגף שיווק בעצמכם

תוכן העניינים

את חשיבותו של שיווק דיגיטלי מבינים כולם, ולכן בדרך-כלל השאלה הנשאלת היא לא "האם צריך להשתמש בשיווק באינטרנט?" אלא "מי יעסוק בשיווק באינטרנט בחברה שלנו?"

אילו נתונים יש לשקול כאשר מתלבטים בשאלה האם יש לשכור חברת קידם אתרים חיצונית או ליצור אגף שיווק עצמי? מה דרוש ליצירת אגף שיווק אינטרנט יעיל?

מבחר רב של מומחים

בשביל שהאתר יעבוד בצורה יעילה ויביא רווח צריך שיעסקו בו באופן קבוע המומחים הבאים:

  • מומחה קידום אתרים.
  • קופירייטר.
  • מומחה לפרסום תוכני (כגון Google AdWords).
  • מנתח ווב.
  • מומחה יוזאביליטי.
  • מעצב אינטרנט.
  • מתכנת אינטרנט.
  • מנהל הפרוייקט, כדי לתאם את עבודת המומחים הנ"ל, להחליט על התקציב ולוחות זמני הארועים.

כללי המשחק משתנים לעתים תכופות

גוגל משנה את האלגוריתמים שלו באופן קבוע. חברות SEO גדולות עוקבות אחרי השינויים הללו ומתקנות את שיטות העבודה שלהן בהתאם.

בפתיחה של אגף שיווק דיגיטלי משלכם חשוב לזכור גם את העובדה הזו ולתת לעובדי האגף זמן נוסף לקריאת הבלוגים התוכניים בנושא ייעול חיפוש, שיחות בפורומים הקשורים לשיווק אינטרנט, ביקור במפגשי SEO ועוד.

הגברת זרם המבקרים – זה לא הכול!

מרגע יצירת אגף השיווק באינטרנט יש לוודא שכל עובדי האגף חושבים באופן זהה – כלומר, כולם מכוונים להעלאת רווחי החברה.

אם מומחה ה-SEO או המומחה לפרסומת תוכנית יהיו בטוחים שהמטרה העיקרית שלהם היא למשוך כמה שיותר מבקרים לאתר, אז אתם תשימו לב מיד לכך שתקציב הפרסום שלכם שהוקדש לשיווק באינטרנט מתפזר במהירות רבה אך לא מביא שום רווח משמעותי.

חשוב לזכור שזרם מבקרים גדול לא יביא שום תועלת אם לא יהיו מכירות אמיתיות.

שיווק באינטרנט משמעותו יחסים ארוכי-טווח עם חברת קידום אתרים או השקעות ארוכות טווח.

ישנם צעדים מסוימים לקידום אתר החברה מספיק לעשות פעם אחת, אך העבודה העיקרית על האתר חייבת להתבצע באופן רצוף.

השיפור המתמיד של דירוג האתר במנועי החיפוש, בדיקה מתמידה של יעילות הפרסומת התוכנית, אבחון קבוע של מבקרי האתר ובדיקה שוטפת של יחס ההמרה.

רק עבודה מתמדת ופעילה על האתר תביא לניצחון על המתחרים.

ולסיכום

בקבלת החלטה על יצירת אגף עצמי של שיווק אינטרנט או בהבאת חברות SEM או SEO חיצוניות מומלץ לשקול בכובד ראש את כל הפרמטרים המוזכרים במאמר ורק אז לקבל החלטה סופית.

אם אתם מכוונים לתוצאות ארוכות-טווח של קידום המוצרים והשירותים שלכם באינטרנט, אז יכול להיות שיצירת אגף שיווק דיגיטלי תהיה מוצדקת כלכלית.

אך אם החברה שלכם קטנה אז יכול להיות שיצירת אגף המורכב משמונה אנשים תהיה משימה בלתי אפשרית עבורכם (למרות שיכול להיות שבמקרה של אתר קטן ניתן לאחד תפקידים של מספר מומחים, כמו תפקיד המומחה בפרסומת תוכנית עם תפקיד המומחה לניתוח רשת או תפקיד המומחה בעיצוב אינטרנט עם תפקיד המומחה ליוזביליטי)
במקרים מסוימים עבודה זו יכולה להיעשות אפילו על-ידי אדם אחד.

כבר עכשיו אומרים הרבה על פיתוח הייעוץ בתחום השיווק באינטרנט ורעיון זה גם יכול להיות מעניין עבור חברות מסוימות, כאשר חברת הייעוץ פועלת ביחד עם אגף השיווק באינטרנט בעבודה על אתר החברה.