גיוס מומחה קידום אתרים לחברה שלכם

מומחה קידום אתרים

להלן מספר הצעות שיעזרו לכם להעריך מומחה קידום אתרים מתאים לעסק שלכם:

אציין מיד שהרשימה הבאה אינה אלא מבחר שאלות שניתן להשתמש בהן בזמן ראיון עבודה עבור מומחה קידום אתרים. אין זה נכון לחשוב שאם המועמד הפוטנציאלי לא הצליח לענות על שאלה מסוימת אז הוא אינו בקיא בתחום השיווק באינטרנט.

נחלק את השאלות לארבע קבוצות:

  • שאלות טכניות בקידום אתרים (SEO) ופרסום ממוקד
  • שאלות ניתוח (מנתח רשת)
  • רמת ידע כללי בתחום שיווק אינטרנט
  • שאלות נוספות בשיווק אינטרנט
 

שאלות טכניות בקידום אתרים ופרסום ממוקד

לכל מומחה קידום אתרים יש את אסטרטגיות הקידום האהובות עליו אילו שבהן הוא משתמש בדרך כלל בעבודתו.

משימתו של המראיין היא להבין באילו מיומנויות שולט המומחה, כך שאפילו אם אין הוא משתמש בהן באופן תכוף, הן עדיין מאפשרות לו להבין בצורה עמוקה יותר את מהות העבודה שלו.

למשל, מומחה SEO לא חייב להיות בעל ניסיון נרחב בעיצוב, אך ניסיון זה יכול לסייע לו בפתירת בעיות מסוימות. ניסיון זה יכול להיחשב גם בבחירת הצוות.

  • תארו את הניסיון שלכם בתחום שיווק דיגיטלי ובתחום קידום אתרים בפרט.
  • אתם יכולים לכתוב קוד HTML בצורה ידנית?
  • אתם יכולים לתאר בקצרה את אלגוריתם PageRank?
  • אתם יכולים לכתוב עצמאית כלי SEO המאפשר להפוך חלק מעבודתכם לאוטומטית?
  • מה אתם חושבים על שימוש במפת XML של אתר?
  • כיצד, לפי דעתכם, משפיע ה-web 2.0 על פיתוח טכנולוגיות ה-SEO?
  • באילו כלי SEO אתם משתמשים באופן תכוף?
  • מתי כדאי יותר להשתמש ב-robots.txt ומתי ב-meta robots tag להוצאת דפים מסוימים מרשימת האינדקסאציה של מערכות חיפוש?
  • אילו גורמים בזמן האחרון משפיעים יותר מכל על דירוג אתר בתוצאות חיפוש?
  • האם יש לכם ניסיון בקופירייטינג? אתם יכולים להציג מספר כתבות שלכם?
  • האם יש לכם כתבות שהפכו לבעלות רייטינג טוב ברשתות חברתיות למשל ב-News2.ru?
  • הסבירו בבקשה, לאיזו מטרה משתמשים במטא-טאגים היום?
  • ציינו בבקשה את הפעולות המסוימות שאתם תעשו בקידום אתר האינטרנט החדש.
  • עם החברה שאת האתר שלה אתם קידמתם החליטה להעביר את כל התוכן לדומיין חדש, מהם פעולותיכם לפי שלבים?
  • דרגו מ-1 עד-10 את הפרטים הפנימיים החשובים ביותר של דף שבהם משתמשים בקידום אתר.
  • איך אתם מתייחסים לקניית קישורים?
  • מהי אינדקסאציה סמאנטית סמויה (LSI)?
  • מהו השוני בין ההגדות SEO ו-SEM?
  • באילו אסטרטגיות לקבלות קישורים אתם משתמשים בדרך-כלל?
  • מהו תפקיד כלי התקשורת החברתיים בתחום ה-SEO?
  • אילו דברים אתם לא תעשו, מכיוון שתחשיבו אותם לסיכון לא משתלם, כזה שיכול למנועי החיפוש להחרים את האתר?
  • מהו ההבדל בין PageRank ו-ToolBar PageRank?
  • אילו סיבות יכולות לגרום לכם להשתמש ב-Nofollow או Noindex?
  • אילו שיטות הגנה מקליק-פרוד אתם מכירים בפרסום ממוקד?
 

שאלות ניתוח רשת

  • אתם מתמצאים בניתוח רשת. אם כן, באיזה כלי לניתוח רשת אתם מתמשים?
  • מבחינת הניתוח, מהו ההבדל בין משתמש שהגיע ממערכת חיפוש ומשתמש שבטעות הזין URL וגיע לאתר שלכם?
  • איך אתם מבדילים בין תוצאות העבודה המועברת בקידום האתר לבין השינויים העונתיים בזרם המבקרים?
  • איך תעריכו את יעילות מסעות הפרסום ממוקד? איזה מסע פרסום עובד ואיזה לא? איזו חברה יעילה יותר?
  • האם אתם מתמצאים בטכנולוגיות ספליט עמודי מטרה לבירור הגרסה היעילה יותר?
  • האם אתם מתמצאים בטכנולוגיות הצבה דינאמית של מילות מפתח לטקסט פרסומת או טקסט בעמוד מטרה? איך לעקוב אחרי יעילות הטכנולוגיות הללו?
  • על מה אתם מביטים בדרך-כלל בהערכת מסעות הפרסום של המתחרים שלכם?
  • אם בזבזתם 6 חודשים על קידום אתר מסוים, אך לא הישגתם את התוצאות הרצויות, באילו שיטות תחפשו את הבעיה?
  • איך תחלקו את התקציב המוקדש לשיווק באינטרנט בין העבודות בתחום קידום אתרים והשקת מסעות פרסום ממוקד?
  • האם ניתן לאבחן את יעילות מסעות של פרסום ממוקד באמצעי ניתוח רשת יחיד או שיש להשתמש במספר כלים: ל-Google AdWords – Google Analytics וכו'?
 

רמת הידע הכללי בתחום שיווק האינטרנט

  • אם המשכורת ומיקום החברה לא היו בעלי חשיבות בשבילכם, באיזו חברה הייתם רוצים לעבוד?
  • באיזו תכיפות אתם מבקרים בפגישות של שיווק באינטרנט? באילו מפגשים בדיוק?
  • ננסה להכניס את השם המלא שלכם לחיפוש, איזה מידע עליכם נמצא באינטרנט?
  • בזמן הווה, האם אתם מקדמים אתר משלכם? יש לכם בלוג משלכם? יש לכם דומיין משלכם?
  • אתם יכולים לציין את שלושת המקומות הראשונים המתקבלים בגוגל בחיפוש "קידום אתרים", "SEO", "שיווק אינטרנט", "ייעול חיפוש" וכיו"ב?
  • באילו קשיים נוספים נתקלים המומחים בקידום אתרים?
  • אילו אתרים, בלוגים ופורומים נושאיים אתם קוראים בדרך-כלל?
 

שאלות נוספות בשיווק אינטרנט

שאלו אלו נשאלות בדרך-כלל על-ידי עובדי אגפי HR. כאן צורת התשובה חשובה אף יותר מהתשובה עצמה.

  • נקבו בכישלון הגדול ביותר שלכם בתחום ה-SEO.
  • נקבו במעשה שבו אתם גאים ביותר (כזה שקשור בדרך זו או אחרת לתחום השיווק באינטרנט).
  • אילו תחומים של שיווק באינטרנט אתם אוהבים יותר מכל?
  • באילו תחומים של שיווק באינטרנט אתם הכי מתמצאים?
  • באילו תחומי שיווק באינטרנט אתם "צולעים"?
  • אתם לוקחים הזמנות כשכירים עצמאיים? אתם מתכוונים להמשיך זאת גם אחרי הקבלה לעבודה?
  • אילו מעלות ומגרעות ישנן, לדעתכם, לעבודה בחברת SEO ולעבודה כשכיר עצמאי?
  • מדוע החלטתם לפרוש ממקום עבודתכם (הפרוייקט שבו עסקתם) הקודם?

כמובן, אלו הן שאלות כלליות למדי, שייסעו להעריך את רמת הידע המקצועי של המומחה בשיווק האינטרנט.

ושוב, חשוב לזכור – הרשימה הנתונה מכילה המלצות בלבד ואין חובה להשתמש בה בצורה שבה היא מופיעה כאורים ותומים. מומלץ לתקנה ולחדדה בהתאם לתפקיד הספציפי ולמקום העבודה.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן